Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komplexní testování porodní parézy brachiálního plexu
Štěpánková, Tereza ; Vlčková, Blanka (vedoucí práce) ; Šafářová, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na porovnání výsledků vybraných klinických testů u dětí s porodní parézou brachiálního plexu (PPBP) ve věkové kategorii 4-6 let. Teoretická část shrnuje základní poznatky o anatomickém podkladě PPBP, jejích typech a úrovních poranění nervových struktur, dále o hlavních komorbiditách PPBP a nejčastěji užívaných klinických testech, možnostech konzervativní i operační terapie s důrazem na postupy konzervativní terapie aplikované v České republice. Hlavním cílem bylo zjistit korelace mezi vybranými testy a ověřit jejich vhodnost k užívání u dětí s PPBB. Metodika: Do výzkumu bylo zařazeno celkem 14 probandů se stanovenou diagnózou PPBP ve věkovém rozmezí 4-6 let (průměrný věk 69,9 měsíců; SD ± 11,6 měsíců). Všichni probandi absolvovali 3 klinické testy - Active Movemet Scale (AMS), Brachial Plexus Outcome Measure (BPOM) a Bruininsk-Oseretsky Test of Motor Proficiency - Second Edition (BOT-2), jejichž administrace probíhala během 1-2 návštěv. Celkové i dílčí výsledky testů byly zaznamenány a porovnány v korelační analýze. Výsledky: Na základě výsledků statistického zpracování byla potvrzena statisticky významná lineární závislost mezi výslednými skóre testů AMS a BPOM (Pearsonovo r = 0,961; p < 0,001). Lineární závislost mezi ostatními testy nebo jejich dílčími skóre...
Ergoterapeutický screening zpracování senzorických informací u dětí s perinatální zátěží v předškolním věku
Zdeňková, Veronika ; Dvořáková, Petra (vedoucí práce) ; Kuželková, Anna (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Veronika Zdeňková Vedoucí práce: Mgr. Petra Dvořáková Konzultant práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název diplomové práce: Ergoterapeutický screening zpracování senzorických informací u dětí s perinatální zátěží v předškolním věku Abstrakt diplomové práce (Abstract): Poruchy senzorické integrace (SPD) mají původ ve změněné funkci centrálního nervového systému. Děti s SPD mají potíže senzorickou informaci zpracovat a následně podle ní jednat. Poruchy senzorické integrace prostupují veškerými oblastmi vnímání a chování jedince, mají značný vliv na kvalitu života dítěte i jeho rodiny. U dětí, jež byly narozeny předčasně je udáváno vyšší riziko rozvoje některé z forem SPD. Tato práce se zaměřuje na souvislosti SPD a perinatální zátěže. Zabývá se obtížemi, s kterými se musí děti s SPD potýkat a dopadem na jejich další vývoj, zejména na manifestaci odchylek v období předškolního věku. Teoretická část poskytuje podrobný přehled problematiky výše zmíněných oblastí. Praktická část se zaměřuje na navržení a praktické vyzkoušení vyšetřovacího protokolu pro zachycení SPD u dětí s perinatální zátěží v předškolním věku. Navržený vyšetřovací protokol byl prakticky vyzkoušen u šesti konkrétních pacientů s perinatální zátěží. Výsledky jsou následně interpretovány formou redukovaných...
Přístup senzorické integrace v pediatrii
Kordíková, Eliška ; Hyttichová, Zdenka (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce přibližuje pohled a přístup senzorické integrace podle Jean Ayres, shrnuje základní neuroanatomické poznatky související s tímto přístupem, zabývá se poruchami senzorické integrace, jejich diagnostikou a terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika obsahující vyšetření, hodnocení a návrh terapie podle přístupu senzorické integrace. Poruchy senzorické integrace jsou funkční poruchy vnímání, filtrace, zpracování či organizace podnětů přicházejících ze senzorických systémů. Na tomto podkladě dochází k poruchám modulace, diskriminace v různých senzorických oblastech nebo k poruchám motoriky. Poruchy senzorické integrace mohou také doprovázet jiné diagnózy, např. Downům syndrom, syndrom ADHD. Diagnostika se provádí pomocí anamnézy, klinického testování a standardizovaných testů. K terapii se využívá množství pomůcek a speciálně upravených místností stimulujícících a podporujících hlavně systém vestibulární, taktilní a proprioceptivní. Přístup senzorické integrace je součástí uceleného pohledu na jedince a jeho poruchy a je součástí ucelené rehabilitace.
Somatognozie u pacientů s chronickými vertebrogenními obtížemi
Křikavová, Alena ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Lepšíková, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce "Somatognozie u pacientů s chronickými vertebrogenními obtížemi" shrnuje ve své teoretické části informace ohledně konceptu vnímání vlastního těla a vysvětluje pojmy body image, body schema v různých souvislostech. V praktické části následuje testování somatognozie v rámci experimentálního výzkumu, jehož cílem je porovnat úroveň somatognozie pacientů s chronickými bolestmi zad a zdravých jedinců. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Tobolková, Dominika ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Ptáková, Karolína (oponent)
This research bachelor thesis titled "Physical Options in Dyslexic Individuals" highlights the issue of this specific learning disorder. It summarizes current knowledge about dyslexia in physiotherapy, rehabilitation and other appropriate physical activities. The work is divided into three parts. The theoretical part describes dyslexia within other specific learning disorders, determines its definition, typology and the search for causes of its origin. Herein, it depicts the knowledge in terms of building diversity and the functioning of the CNS and the reading process. The next section focuses on the secondary manifestations of this disorder. The special part deals with dyslexia in the context of physiotherapy, its influence on postural control. It compares current methods that try to move their postural system, movement skills and the disorder itself. This part offers an overview of appropriate therapies and activities for dyslectics. The last practical part is focused on the influence of dyslexia on the postural system of these individuals. The content is an indikative examination that compares 12 dyslectic individuals with each other. Keys words: dyslexia, specific learning disorders, physiotherapy, physical activities, sensory intergration
Senzorická integrace a praxe - literární rešerše
Vondráková, Veronika ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název práce: Senzorická integrace a praxe - literární rešerše Charakteristika práce: Cílem této rešeršní práce je ucelené zpracování teoretických poznatků ze zahraničních zdrojů o základních pojmech týkající se senzorické integrace podle tradic dle Dr. A. J. Ayres. Dále popsání mechanismů a rozvoje senzorické integrace v průběhu fyziologického vývoje dítěte a možností odhalení její dysfunkce se zvláštním zaměřením na testovou baterii Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) podle Dr. Ayres. Dalším cílem je analýza studií, kde byl použit SIPT pro ohodnocení senzorické integrace a praxe, zjištění charakteristických rysů a specifik dysfunkcí u dětí s Aspergerovým syndromem (AS) a s poruchami autistického spektra (ASD), s poruchou pozornosti a hyperaktivitou (ADHD), s poruchami učení, u delikventních jedinců a u dětí z ústavní péče oproti kontrolní skupině, srovnání s nálezy ze zobrazovacího zařízení a posouzení možností využití poznatků ve fyzioterapii. Metody: Diplomová práce je zpracována z dostupných zahraničních zdrojů jako teoretická práce formou rešerše a má dvě části. V první části jsou shrnuta všechna teoretická východiska a poznatky zabývající se základními pojmy senzorické integrace se zaměřením na to, jak jí vysvětlovala Dr. Ayres. Druhá, deskriptivně - analytická část, obsahuje analýzu...
Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra
Kozáková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
Jméno: Veronika Kozáková Vedoucí práce: Mgr. Markéta Gerlichová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Název bakalářské práce: Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Abstrakt bakalářské práce: Cílem práce je přiblížit terapeutický přístup senzorické integrace podle Jean Ayres a zjistit, jaké jsou možnosti jeho využití v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část práce nabízí základní poznatky o senzorické integraci a ergoterapii ve vztahu k poruše autistického spektra. Praktická část představuje podmínky využití senzorické integrace a terapeutické aktivity zaměřené na konkrétní poruchy senzorické integrace. Přístup senzorické integrace rozvinula ergoterapeutka. Vymezuje tři základní skupiny poruch senzorické integrace, nabízí hodnotící prvky a cílenou terapii. Na základě zjištěných údajů, je možné široké využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra, pokud mají problém se senzorickým zpracováním. Klíčová slova: Senzorická integrace Ergoterapie Porucha autistického spektra Porucha senzorické integrace
Vliv balančních pomůcek na zlepšení kvality písma u dětí s ADHD
Holubová, Michaela ; Kobesová, Alena (vedoucí práce) ; Štveráková, Tereza (oponent)
Diagnózou ADHD (neboli Attention deficit hyperactivity disorder) trpí děti z celého světa a ve školách způsobuje tato porucha pozornosti velký sociální, vzdělávací a zdravotnický problém. Bakalářská práce se zaměřuje na etiopatogenezi, symptomy, diagnostiku a léčbu této poruchy. Farmakologická léčba není jediná léčba, která účinně dětem s ADHD pomáhá s jejich problémy ve škole i v jejich osobním životě. Cvičení a pravidelná fyzická aktivita je pro děti velmi důležitá a může ovlivnit projevy ADHD u dětí. Praktická část bakalářské práce se zabývá vlivem balančních pomůcek na písmo u dětí s ADHD. Porovnává jejich písmo před terapií a po třech měsících, během kterých děti využívaly pomůcky k dynamickému sezení. Praktická část zahrnuje čtyři kazuistiky dětí s ADHD, výsledky standardizovaného testu MABC-2 pro zhodnocení jemné a hrubé motoriky a rovnováhy dětí a podrobný rozbor písma z hlediska konkrétních znaků. Efekt terapie byl zhodnocen pomocí celkového skóre přepočítaného na percentily u testu MABC-2, psaní bylo vyhodnoceno pomocí konkrétních znaků v písmu. Terapie se u dětí ukázala jako účinná. Klíčová slova ADHD, test MABC-2, senzorická integrace, grafologie, rozbor písma
Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie
Zdeňková, Veronika ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Zdeňková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název bakalářské práce: Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie Abstrakt bakalářské práce: Poruchy senzorické integrace značně ovlivňují každodenní život dítěte i jeho rodiny. Vyskytují se zhruba u 7-15% populace a až u 90% dětí s poruchou autistického spektra. Cílem této bakalářské práce je popsat možnosti ergoterapeutické intervence u dětí s poruchami senzorické integrace. V teoretické části je představena metoda Senzorické integrace jako ucelená metoda pro diagnostiku i terapii těchto poruch. Další část je věnována bližšímu popisu jednotlivých poruch sensorické integrace. V práci jsou též uvedeny obecné nároky na provádění terapie Senzorické integrace, důležitou součástí teoretické části je popis terapie u dvou konkrétních poruch - dyspraxie a taktilní defenzivnosti. Praktická část je zaměřena na navržení terapeutického programu pro dětské pacienty s dyspraxií a taktilní defenzivností a posouzení jeho účinnosti. U každého z pacientů bylo provedeno vstupní vyšetření za využití rozhovoru, strukturované i nestrukturované klinické observace a Senzorického profilu 2, u dyspraxie též testem MABC-2. Dále byl realizován intenzivní blok terapií, jehož pokračováním bylo nastavení domácího...
Využití testu Sensory Profile 2 u předčasně narozených dětí z pohledu ergoterapeuta. Podtitul: Vliv prematurity na proces senzorické integrace u dětí ve věku 2 let.
Ředinová, Barbora ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku procesu senzorického zpracování u předčasně narozených dětí. Cílem práce je poukázat na důležitou roli ergoterapeuta v péči o děti s perinatální zátěží a to již na neonatologické jednotce . Dalším cílem je vytvoření pracovní verze překladu standardizovaného testu Toddler Sensory Profile 2 (TSP2), jeho použití pro posouzení kvalit senzorického zpracování předčasně narozených dětí a porovnání jejich výsledků s dětmi narozenými v termínu. V teoretické části je pro orientaci v problematice uvedena klasifikace novorozenců, rizika která předčasné narození přináší a role ergoterapeuta v péči o tyto děti. V práci je přiblížen přístup Senzorické integrace a klasifikace poruch senzorického zpracování (SPD). V závěru teoretické části je test Sensory Profile 2 představen, zejména jeho část určená dětem v batolecím věku - TSP2. Praktická část práce je zpracována formou kvantitativního výzkumu. V rámci výzkumu bylo pomocí TSP2 hodnoceno 70 dětí ve věku 2 let, z toho 44 nedonošených a 26 donošených dětí. Soubor nedonošených dětí byl dále rozdělen na 15 lehce nedonošených, 17 těžce nedonošených a 12 extrémně nedonošených dětí. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl mezi jednotlivými soubory, nicméně SPD se objevily napříč všemi soubory nedonošených dětí. Z toho...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.